Treści programowe w listopadzie:
- Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje:
- Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu
- Wspomaganie prawidłowego aparatu artykulacyjnego
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających poznanie zjawisk atmosferycznych
- Zachowanie zasad bezpieczeństwa i współpracy w zespole
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „l”.
- Jesteśmy Polakami:
- Kształcenie poczucia przynależności narodowej
- Zapoznanie z symbolami narodowymi
- Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski
- Potrafi zaśpiewać hymn Polski.
- Parasole czas wyciągnąć, jesień w pełni, deszcz nadciąga:
- Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody
- Poznanie zjawisk atmosferycznych i przyrodniczych
- Rozwijanie sprawności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki)
- Uwrażliwianie na piękno muzyki
- Poznanie znaku graficznego liczby 4.
- Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
- Uświadomienie potrzeby stosowania zwrotów grzecznościowych
- Rozbudzanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych
- Rozwijanie umiejętności matematycznych przy konstruowaniu gry planszowej
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „u”.
Treści programowe w miesiącu grudniu:
- Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł
- Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody
- Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
- Uświadomienie dzieciom, że zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery k.
- Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
- Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi
- Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny
- Kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji przestrzennej
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery d.
- W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem
- Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie
- Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek, kolęd
- Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo – ruchowej w czasie komponowania ozdób świątecznych
- Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 5.
Treści programowe w miesiącu styczniu:
- Kocham babcie , kocham dziadka
- Budzenie przynależności do rodziny, zainteresowanie jej historią, budzenie szacunku i przywiązania wobec dziadków
- Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawanie i odejmowanie w zakresie liczby 10
- Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań.
- O zwierzętach swych pamiętam
- Zapoznanie z różnymi gatunkami zwierząt żyjących w środowisku naturalnym i hodowanych w domu
- Zachęcanie do opiekowania się zwierzętami
- Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych
- Poznanie symbolu graficznego liczby 7.
Treści programowe w miesiącu marcu i kwietniu:
- Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
- Konieczność dostosowania ubioru do warunków pogodowych
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji za pomocą symboli
- Zapoznanie z symbolem graficznym litery – s, S
- Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
- Umożliwienie dzieciom zdobycia informacji na temat życia ptaków
- Zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu
- Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii, wniosków
- Poznanie znaku graficznego cyfry -0
- Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Zapoznanie dzieci z tradycjami świąt wielkanocnych
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zborów, przeliczania
i porównywania liczby elementów
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery –w, W
- Przygotowanie do nauki pisania- wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu znaków litero- podobnych
- Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
- Zdobywanie wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych
- Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów
- Zdobywanie doświadczeń w wypowiadaniu się i byciu słuchanym
- Zapoznanie ze znakiem graficznym litery –z, Z
- Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
- Wspomaganie dzieci w rozumieniu następstwa czasu i zmian, które zachodzą
- wdrażanie do starannych pomiarów długości
- poznanie znaku graficznego liczby 10
- przygotowanie do nauki pisania- usprawnienie współpracy ręki i oka.