Treści programowe w listopadzie:

  1. Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje:
  • Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu
  • Wspomaganie prawidłowego aparatu artykulacyjnego
  • Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających poznanie zjawisk atmosferycznych
  • Zachowanie zasad bezpieczeństwa i współpracy w zespole
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „l”.
  1. Jesteśmy Polakami:
  • Kształcenie poczucia przynależności narodowej
  • Zapoznanie z symbolami narodowymi
  • Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski
  • Potrafi zaśpiewać hymn Polski.
  1. Parasole czas wyciągnąć, jesień w pełni, deszcz nadciąga:
  • Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody
  • Poznanie zjawisk atmosferycznych i przyrodniczych
  • Rozwijanie sprawności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki)
  • Uwrażliwianie na piękno muzyki
  • Poznanie znaku graficznego liczby 4.
  1. Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
  • Uświadomienie potrzeby stosowania zwrotów grzecznościowych
  • Rozbudzanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych przy konstruowaniu gry planszowej
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery „u”.

 

Treści programowe w miesiącu grudniu:

 

  1. Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł
  • Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla zimy
  • Uświadomienie dzieciom, że zima jest trudnym okresem dla roślin i zwierząt
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery k.

 

  1. Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają
  • Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny
  • Kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji przestrzennej
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery d.

 

  1. W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem
  • Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie
  • Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek, kolęd
  • Rozwijanie wyobraźni i koordynacji wzrokowo – ruchowej w czasie komponowania ozdób świątecznych
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym liczby 5.

Treści programowe w miesiącu styczniu:

  1. Kocham babcie , kocham dziadka
  • Budzenie przynależności do rodziny, zainteresowanie jej historią, budzenie szacunku i przywiązania wobec dziadków
  • Wspieranie dzieci w liczeniu oraz dodawanie i odejmowanie w zakresie liczby 10
  • Kształtowanie właściwych postaw oraz kulturalnych zachowań.
  1. O zwierzętach swych pamiętam
  • Zapoznanie z różnymi gatunkami zwierząt żyjących w środowisku naturalnym i hodowanych w domu
  • Zachęcanie do opiekowania się zwierzętami
  • Tworzenie warunków sprzyjających rozwijaniu sprawności fizycznej dzieci poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych
  • Poznanie symbolu graficznego liczby 7.

 

Treści programowe w miesiącu marcu i kwietniu:

  1. Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie
  • Konieczność dostosowania ubioru do warunków pogodowych
  • Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji za pomocą symboli
  • Zapoznanie z symbolem graficznym litery – s, S
  1. Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
  • Umożliwienie dzieciom zdobycia informacji na temat życia ptaków
  • Zachęcanie do korzystania z albumów, encyklopedii, czasopism, Internetu
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania swoich opinii, wniosków
  • Poznanie znaku graficznego cyfry -0
  1. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
  • Zapoznanie dzieci z tradycjami świąt wielkanocnych
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia zborów, przeliczania

i porównywania liczby elementów

  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery –w, W
  • Przygotowanie do nauki pisania- wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu znaków litero- podobnych
  1. Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
  • Zdobywanie wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych
  • Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów
  • Zdobywanie doświadczeń w wypowiadaniu się i byciu słuchanym
  • Zapoznanie ze znakiem graficznym litery –z, Z
  1. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
  • Wspomaganie dzieci w rozumieniu następstwa czasu i zmian, które zachodzą
  • wdrażanie do starannych pomiarów długości
  • poznanie znaku graficznego liczby 10
  • przygotowanie do nauki pisania- usprawnienie współpracy ręki i oka.