WRZESIEŃ
KRĄG TEMATYCZNY: „Znowu razem”
TYDZIEŃ 1
OBSZAR FIZYCZNY
- aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich,
- kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności, takich jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów,
- wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób,
- przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu,
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
OBSZAR SPOŁECZNY
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą,
- współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku,
- stosowanie zwrotów grzecznościowych,
- znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich,
- nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków,
- prezentowanie swojej osoby na forum grupy,
- zapoznanie z obowiązkami dyżurnego.
OBSZAR POZNAWCZY
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych,
- kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego,
- eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej,
- klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów,
KRĄG TEMATYCZNY: „Z latawcem w przedszkolu”
TYDZIEŃ 2:
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych,
- kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
- osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania.
OBSZAR EMOCJONALNY
- rozpoznawanie podstawowych emocji,
- wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata,
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób.
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy,
- nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
- respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa.
OBSZAR POZNAWCZY
- określanie położenia latawca względem siebie i innych,
- odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie rytmem,
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych,
- aktywne słuchanie utworów literackich,
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech,
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów,
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”,
- wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi,
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
Krąg tematyczny: „Żegnamy lato”
TYDZIEŃ 3
OBSZAR FIZYCZNY
- uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych,
- kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami,
- osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania.
OBSZAR EMOCJONALNY
- wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata,
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego,
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób.
OBSZAR SPOŁECZNY
- integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy,
- nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
- respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa.
OBSZAR POZNAWCZY
- określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych,
- odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem,
- posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych,
- aktywne słuchanie utworów literackich,
- wzbogacanie wiedzy na temat pisania listów,
- wzbogacanie słownictwa związanego z konkretną tematyką,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech,
- kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów,
- uwrażliwianie dzieci na piękno wakacyjnych krajobrazów,
- wzbudzenie zainteresowania literami: litera „a”, „A”,
- wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi,
- doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
- wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata,
- wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw,
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
Krąg tematyczny: „Ziemia nasza planeta”
Tydzień: 4
OBSZAR FIZYCZNY
- udział w zabawach ruchowych integrujących grupę,
- uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku,
- doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
- nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie motoryki dużej i małej,
- nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego,
- wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu.
OBSZAR EMOCJONALNY
- dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
OBSZAR SPOŁECZNY
- umiejętność współpracy w grupie,
- dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety,
- wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety.
OBSZAR POZNAWCZY
- zdobycie wiedzy o naszej planecie,
- rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”,
- wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi,
- wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności,
- wzbogacanie wiedzy na temat lądów,
- poznawanie kontynentów i części świata na mapie,
- okazywanie zainteresowania poznawaniem liter: „t”, „T”,
- stosowanie liczebników porządkowych,
- czynny udział w zabawach badawczych,
- okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”,
- opowiadanie o uczuciach towarzyszących odkrywaniu świata,
- wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata,
- wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw,
- odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.