WRZESIEŃ

KRĄG TEMATYCZNY: „Znowu razem”

TYDZIEŃ 1

OBSZAR FIZYCZNY

  • aktywny udział w zabawach ruchowych, wykonywanie różnych form ruchu z przyborami i bez nich,
  • kształtowanie właściwych chwytów dłoni podczas czynności, takich jak sprzątanie, zabawy, rysowanie i kreślenie wzorów,
  • wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała.

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji swoich i innych osób,
  • przedstawianie emocji i uczuć z wykorzystaniem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu,
  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.

OBSZAR SPOŁECZNY

  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, integracja z grupą,
  • współpraca z rówieśnikami w zabawie, pracach użytecznych, podczas odpoczynku,
  • stosowanie zwrotów grzecznościowych,
  • znajomość zasad obowiązujących w grupie i przestrzeganie ich,
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości na podstawie wysłuchanych utworów literackich, umiejętne wyciąganie wniosków,
  • prezentowanie swojej osoby na forum grupy,
  • zapoznanie z obowiązkami dyżurnego.

 OBSZAR POZNAWCZY

  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, teatralnych, mimicznych,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego,
  • eksperymentowanie z rytmem i dźwiękiem, doskonalenie percepcji słuchowej,
  • klasyfikowanie przedmiotów według wybranej cechy, tworzenie grup pasujących do siebie przedmiotów,

 

KRĄG TEMATYCZNY: „Z latawcem w przedszkolu”

TYDZIEŃ 2:

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwania się nożyczkami,
  • osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania.

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • rozpoznawanie podstawowych emocji,
  • wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata,
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób.

OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy,
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
  • respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa.

 OBSZAR POZNAWCZY

  • określanie położenia latawca względem siebie i innych,
  • odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie rytmem,
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych,
  • aktywne słuchanie utworów literackich,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów,
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litera „o”,
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi,
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.

 

Krąg tematyczny: „Żegnamy lato”

TYDZIEŃ 3

OBSZAR FIZYCZNY

  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, rytmiczno-muzycznych, ćwiczeniach porannych oraz ćwiczeniach gimnastycznych,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego posługiwanie się nożyczkami,
  • osiąganie sprawności ciała i koordynacji przygotowującej do nauki pisania i czytania.

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • wzbudzanie pozytywnych emocji podczas badania i odkrywania świata,
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego,
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia innych osób.

 OBSZAR SPOŁECZNY

  • integrowanie się podczas planowania, współdziałania, przygotowywania i przeżywania wspólnej zabawy,
  • nawiązywanie pozytywnych relacji rówieśniczych,
  • respektowanie zasad obowiązujących w grupie i zasad bezpieczeństwa.

 OBSZAR POZNAWCZY

  • określanie położenie kartki papieru względem siebie i innych,
  • odtwarzanie schematu rytmicznego, eksperymentowanie z rytmem,
  • posługiwanie się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i dorosłych,
  • aktywne słuchanie utworów literackich,
  • wzbogacanie wiedzy na temat pisania listów,
  • wzbogacanie słownictwa związanego z konkretną tematyką,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według ich cech,
  • kształtowanie umiejętności tworzenia zbiorów,
  • uwrażliwianie dzieci na piękno wakacyjnych krajobrazów,
  • wzbudzenie zainteresowania literami: litera „a”, „A”,
  • wzbudzanie zainteresowania zabawami badawczymi,
  • doskonalenie sprawności grafomotorycznej,
  • wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata,
  • wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw,
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.

 

Krąg tematyczny: „Ziemia nasza planeta”

Tydzień: 4

OBSZAR FIZYCZNY

  • udział w zabawach ruchowych integrujących grupę,
  • uświadamianie sobie potrzeby ruchu i odpoczynku,
  • doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej,
  • nabywanie gotowości do nauki pisania poprzez doskonalenie motoryki dużej i małej,
  • nabywanie gotowości do nauki czytania poprzez doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego, oddechowego i emisyjnego,
  • wykonywanie instrumentów muzycznych z recyklingu.

 OBSZAR EMOCJONALNY

  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.

 OBSZAR SPOŁECZNY

  • umiejętność współpracy w grupie,
  • dostrzeganie problemów ekologicznych naszej planety,
  • wskazywanie sposobów radzenia sobie z zagrożeniem naszej planety.

 OBSZAR POZNAWCZY

  • zdobycie wiedzy o naszej planecie,
  • rozumienie znaczenia słowa „odkrywca”,
  • wzbogacenie wiedzy na temat życia pradawnych ludzi,
  • wzbogacenie wiedzy na temat rodzaju wód i ich różnorodności,
  • wzbogacanie wiedzy na temat lądów,
  • poznawanie kontynentów i części świata na mapie,
  • okazywanie zainteresowania poznawaniem liter: „t”, „T”,
  • stosowanie liczebników porządkowych,
  • czynny udział w zabawach badawczych,
  • okazywanie zainteresowania obrazem graficznym cyfry „1”,
  • opowiadanie o uczuciach towarzyszących odkrywaniu świata,
  • wskazywanie zjawisk przyrodniczych związanych z odejściem lata,
  • wzbudzanie zainteresowania mapą podczas zabaw,
  • odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.