O nas


Nasze przedszkole zapewnia profesjonalne kształcenie i rozwijanie umiejętności dzieci pod opieką wykwalifikowanej kadry pedagogicznej. Nasi Absolwenci są doskonale przygotowani do podjęcia nauki w szkole. Wobec rodziców placówka pełni rolę wspomagającą i integrującą działania wychowawcze, przekazujemy wiedzę pedagogiczną oraz uwrażliwiamy na możliwości i potrzeby dziecka.

Get Adobe Flash player

 

CO ROBIMY W PRZEDSZKOLU?

 

Codziennie dużo się ruszamy, śpiewamy i uśmiechamy!

Ćwiczymy i rozwijamy naszą sprawność – rączek i całego ciała, próbujemy być samodzielni.

Ćwiczymy spostrzegawczość, skupienie uwagi i koncentrację.

Rozwijamy zdolności do uważnego słuchania opowiadań, bajeczek i wierszy
oraz wypowiadania się w różny sposób.
Rozwijamy wyobraźnię i kreatywność, doświadczamy.
Dbamy o bezpieczeństwo – swoje i innych.
Rozwijamy swoje umiejętności emocjonalno-społeczne. Wdrażamy się do zgodnej zabawy,
staramy się dzielić zabawkami, jesteśmy dla siebie uprzejmi.

Dajemy sobie czas na rozwój we własnym tempie.

 

28.09.-02.10.
WITAMINY HOP! DO BRZUSZKA, I MARCHEWKA, I PIETRUSZKA

- Poznajemy i nazywamy warzywa – rozmawiamy i rozwijamy swój słownik czynny i bierny;

- Zastanawiamy się, co można zrobić z warzyw;
- Słuchamy uważnie wiersza J. Brzechwy „Na straganie”

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się „warzywnej” piosenki;

- Przeliczamy i porównujemy;

- Obchodzimy Dzień Chłopaka;

 

05.10.-09.10.
LIŚCIE MALOWANE, POD DRZEWAMI ROZSYPANE

- Poznajemy nową porę roku – jesień – i dostrzegamy zmiany zachodzące w najbliższym otoczeniu;

- Zwracamy uwagę na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo jej darów;

- Dostrzegamy różnorodność kształtów i kolorów liści;

- Rozwijamy zmysł obserwacji i zdolności porównywania;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Obchodzimy Święto Drzewa – poznajemy jego budowę i znaczenie w przyrodzie;

 

12.10.-16.10.
LAS SZUMI JESIENNIE, JUŻ ROBI SIĘ SENNIE

- Obserwujemy przyrodę – mgliste poranki, chłodniejsze dni, wczesny zmrok;

- Poznajemy mieszkańców lasu i ich zwyczaje;

- Szukamy grzybów;)

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej;

 

19.10.-23.10.
KAŻDY CZYŚCIOCH CI TO POWIE, MYCIE TO JEST SAMO ZDROWIE

- Kształtujemy nawyki higieniczne i kulturalne;

- Nabywamy pozytywny stosunek do zabiegów higienicznych;

- Nie boimy się dentysty ;) i wiemy, jak należy prawidłowo dbać o ząbki;

- Wdrażamy się do samodzielnego dbania o higienę;

- Słuchamy wierszyków i opowiadań związanych z czystością i higieną;

- Ćwiczymy prawidłowe mycie rąk i zębów;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

 

 

26.10.-30.10.
W MOIM DOMU NIE NUDZI SIĘ NIKOMU

- Rozumiemy, co znaczy słowo „dom” i czym różnią się od siebie różne domy;

- Wiemy, jakie pomieszczenia znajdują się w domach, do czego służą, co się w nich znajduje;

- Ćwiczymy bezpieczne poruszanie się po schodach;

- Dowiadujemy się, czego nie należy robić w domu, aby nie zdarzyło się nieszczęście;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Pasowanie na Przedszkolaka;

 

02.11.-06.11.
PARASOLE CZAS WYCIĄGAĆ, JESIEŃ W PEŁNI, DESZCZ NADCIĄGA

- Rozumiemy potrzebę ubierania się stosownie do panujących warunków pogodowych;

- Rozbudzamy postawę badacza zjawisk przyrodniczych, bogacimy doświadczenia;

- Próbujemy znaleźć sposób na nudę w deszczowe dni;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

 

09.11.-13.11.
HULA, PSOCI, HAŁASUJE, TO JESIENNY WIATR FIGLUJE

- Prowadzimy obserwacje przyrodnicze, rozbudzamy ciekawość i dociekliwość;

- Ćwiczymy buzie poprzez ćwiczenia oddechowe;

- Próbujemy złapać wiatr w ogrodzie przedszkolnym;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Dzień Niepodległości;

 

16.11.-20.11.
MAŁY CZŁOWIEK CZY TEŻ DUŻY, DOBRZE, GDY POMOCĄ SŁUŻY

- Wiemy, co to jest „dobry uczynek”, szukamy okazji do ich czynienia;

- Zwracamy uwagę na przejawy życzliwości, uczynności i uprzejmości;

- Znamy „trzy magiczne słowa”;

- Wiemy, że nie należy oceniać innych z pozoru i wyglądu;

- Inicjujemy działania wymagające współpracy i współdziałania;

- Tworzymy miłą atmosferę i przyjazne stosunki;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Dzień Życzliwości i Uśmiechu;

  

23.11.-27.11.
BARBÓRKA – GÓRNICZE ŚWIĘTO

- Poznajemy zwyczaje i tradycje górnicze naszego regionu;

- Dowiadujemy się, jak powstał węgiel i do czego jest wykorzystywany;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Dzień Pluszowego Misia;

 

30.11.-04.12.
ZASYPAŁO CAŁY ŚWIAT, NOCĄ ŚNIEŻEK Z NIEBA SPADŁ

- Uwrażliwiamy się na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu, wzbogacamy swoją wiedzę;

- Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie;

- Wiemy, jak należy ubierać się zimową porą;

- Dbamy o zwierzęta zimą;

- Mikołajki – dowiadujemy się kim był święty Mikołaj, czekamy na prezenty;

- Ubieramy choinkę;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

 

07.12.-11.12.
PORZĄDKAMI CZAS SIĘ ZAJĄĆ, GOŚCIE ZARAZ PRZYBYWAJĄ

 

- Poznajemy czynności gospodarcze wykonywane w domu;

- Utrwalamy segregowanie zabawek w sali;

- Przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

 

14.12.-18.12.
W CAŁYM DOMU PACHNIE LASEM, TO JUŻ ŚWIĘTA SĄ ZA PASEM

- Wprowadzamy się w świąteczny nastrój;

- Przybliżamy sobie tradycje świąteczne;

- Szukamy odpowiedzi na pytanie „Czy ktoś widział Aniołka?”;

- Ćwiczymy spostrzegawczość, podziwiamy naszą choinkę;

- Wykonujemy pracę plastyczną, zgodną z tematem tygodnia;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wigilia;

 

18.01.-22.01.

KOCHAM BABCIĘ, KOCHAM DZIADKA, BYCIE Z NIMI TO JEST GRATKA

- Rozwijamy zdolność mówienia o uczuciach;

- Wspieramy działania świadczące o przywiązaniu i miłości do najbliższych;

- Rozmawiamy o stopniach pokrewieństwa;

- Własnoręcznie wykonujemy prezenty dla babci i dziadka;

- Doskonalimy umiejętność słuchania ze zrozumieniem;

- Zastanawiamy się, jak można ciekawie spędzić czas z dziadkami;

- Wiemy, dlaczego należy pomagać osobom starszym;

- Liczymy, przeliczamy, podajemy liczebność, doskonalimy spostrzegawczość;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

 

25.01.-29.01.

ZIMA BIAŁA DO NAS ZAWITAŁA!

- Uwrażliwiamy się na piękno zimy i zimowego krajobrazu;

- Doskonalimy umiejętność wypowiedzi i bogacimy swój słownik;

- Wzbogacamy wiedzę o sportach zimowych i zabawach na śniegu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo;

- Prowadzimy obserwacje przyrodnicze – określamy temperaturę, rodzaj opadów, badamy dotykiem śnieg, lód, dzielimy się swoimi spostrzeżeniami;

- Doskonalimy sprawność motoryczną dłoni;

- Doskonalimy wymowę w toku zabawy – ćwiczenia ortofoniczne;

- Uważnie słuchamy utworów literackich;

- Naśladujemy w zabawie sporty zimowe, opisujemy ubiór i sprzęt potrzebny do ich wykonywania;

- Przeglądamy garderobę odpowiednią do przebywania zimą na dworze, ćwiczymy prawidłowe zakładanie;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

 

01.02.-05.02.

Międzynarodowy Projekt Czytelniczy „Magiczna Moc Bajek”

MODUŁ IV – SOLIDARNOŚĆ, PIĘKNO

- Rozmawiamy o tym, że „razem możemy więcej”, zastanawiamy się, dlaczego solidarność jest ważna;

- Mówimy sobie same miłe rzeczy – „Powiedz mi, co we mnie lubisz?”, „Nie szata zdobi człowieka” – odkrywamy, że piękno to nie tylko wygląd, ale i szereg innych wartości;

- Poznajemy dokonania osób niepełnosprawnych – „Inny – znaczy lepszy” – porównujemy to zdanie z poznaną wcześniej historią Brzydkiego Kaczątka;

- Poznajemy dobranocki z dawnych lat: „Smerfy” – omawiamy przykład z odcina, w którym Smerfy wykazują się grupową solidarnością;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

 

 

08.02.-12.02.

DO SKLEPÓW WYRUSZAMY, GDY ZAKUPY ZROBIĆ MAMY

- Kształtujemy umiejętność zachowania się w miejscach publicznych;

- Obserwujemy pracę ludzi wykonujących różne zawody;

- Nabywamy umiejętność wymiany w sytuacji zabawy;

- Poznajemy różne rodzaje placówek handlowych i ich asortymentu;

- Rozwijamy logiczne myślenie (przeliczamy, tworzymy zbiory, rozumiemy pojęcia „na dole”, „na górze”) i ćwiczymy spostrzegawczość;

- Poznajemy wygląd środków płatniczych;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

 

15.02.-19.02.

TAKI NASTRÓJ JEST W TEATRZE, ŻE ZACHWYCAM SIĘ, GDY PATRZĘ

- Bogacimy przeżycia poprzez zabawy z wcielaniem się w role;

- Poznajemy teksty bajek i dostrzegamy podobieństwa między nimi;

- Zapoznajemy się z zasadami obowiązującymi w teatrze, zwracamy uwagę na odpowiedni ubiór i zachowanie;

- Bawimy się w teatr;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

- Dzień Kota;

 

22.02.-26.02.

PODRÓŻOWAĆ KAŻDY MOŻE: NA ROWERZE, NA MOTORZE

- Rozróżniamy pojazdy poruszające się na lądzie, w wodzie i w powietrzu;

- Rozwijamy zdolność uważnego słuchania i wypowiadania się w różny sposób;

- Rozpoznajemy wybrane kształty;

- Poznajemy globus i mapę;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

Realizujemy MODUŁ V – UCZCIWOŚĆ:

- Dowiadujemy się, dlaczego „kłamstwo nie popłaca” poprzez poznanie różnych tekstów literatury dziecięcej;

- Zastanawiamy się, co to znaczy „uczciwość”?, wyjaśniamy sobie, czym może skutkować nieuczciwe postępowanie;

- Nie wierzymy plotce – zabawa w „Głuchy telefon”;

- Poznajemy dobranocki z dawnych lat: „Pszczółka Maja” – poznajemy uczciwość Mai na podstawie jednego z odcinków;

 

 

01.03.-05.03.

CZY TO SIOSTRA, CZY TO BRAT, KOLOROWY Z NIMI ŚWIAT

- Utrwalamy pojęcia „para”;

- Uświadamiamy sobie relacje pokrewieństwa i właściwie nazywamy członków rodziny;

- Wypowiadamy się na temat korzyści z posiadania rodzeństwa;

- Wspólnie bawimy się i współdziałamy w zajęciach Metodą Ruchu Rozwijającego W. Sherborne;

Realizujemy MODUŁ VI - ODWAGA

- Dowiadujemy się, że strach ma wielkie oczy, czyli o tym, że każdy się czasem boi;

- Swobodnie rozmawiamy o tym, czego się boimy, zastanawiamy się, czy jest on potrzebny i co można zrobić , aby pokonać swój strach?;

- Bawimy się w teatr cieni;

- Poznajemy dobranocki z dawnych lat: „Koziołek Matołek” – wyjaśnienie pojęcia „odwaga” i przytoczenie przykładów odwagi Koziołka, rozmawiamy na temat swoich bohaterskich czynów, wysyłamy bajkowe życzenia z okazji 89 urodzin Koziołka Matołka;

 

08.03.-12.03.

WIOSNA ZARAZ TU PRZYBĘDZIE, KOLOROWO BĘDZIE WSZĘDZIE

- Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie wczesną wiosną i wiążemy te zjawiska z aktualną porą roku;

- Poznajemy znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”;

- Rozwijamy mowę i myślenie w toku zabaw i zajęć, kształtujemy umiejętności językowe, bogacimy słownictwo;

- Zbieramy materiał przyrodniczy potrzebny do obserwacji;

- Zastanawiamy się, co lubią rośliny?

- Rozwijamy podstawowe umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

- Dzień Kobiet;

 

15.03.-19.03.

SŁYCHAĆ ŚPIEW WŚRÓD DRZEW I CHMUR – TO ARTYSTÓW PTASICH CHÓR

- Systematycznie obserwujemy świat przyrody, dostrzegamy bieżące zmiany, pogłębiamy swoją wiedzę i doświadczenia;

- Doskonalimy funkcjonowanie narządów artykulacyjnych;

- Poznajemy niektóre ptaki ich zwyczaje;

- Zastanawiamy się, co słychać w ptasim gnieździe?

- Badamy budowę ptasich piór, ustalamy do czego służą ptakom, a do czego może je wykorzystać człowiek;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

- Dzień Wiosny;

- Dzień Zespołu Downa;

 

 

22.03.-26.03.

WIELKANOCNE TO PISANKI, WYKLEJANKI, MALOWANKI

- Budzimy zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;

- Poznajemy rozwój kurczaka i budowę jajka;

- Przybliżamy tradycję wypieków wielkanocnych, zwracamy uwagę na charakterystyczne ciasta;

- Rozwijamy umiejętność uważnego słuchania i wypowiadania się nt. wysłuchanego utworu;

- Omawiamy wygląd wielkanocnych pisanek, zapoznajemy się z różnymi technikami zdobienia jajek;

- Uczymy się piosenki zgodnej z tematem tygodnia;

- Wykonujemy pracę plastyczną zgodną z tematem tygodnia;

Gościmy

Odwiedza nas 346 gości oraz 0 użytkowników.

BIP

Kontakt

Przedszkole nr 6
im. "Pod Topolą"
ul. kard. Wyszyńskiego 27
43-173 Łaziska Górne
tel. 32/2243-356

tel.kom. 605 825 249

email: dyrektor@p6.laziska.pl
admin. logopeda@p6.laziska.pl
Copyright © 2021 Przedszkole nr 6 Łaziska Górne  Rights Reserved.